NETLERLE DEVLEŞENLER
PROJESİ
PROJE HAKKINDA:
2021-2022 Eğitim Öğretim Yılı itibari ile İl Milli Eğitim Müdürlüğünün EGEP ( Eğitim ve Gelişim Programı ) kapsamında okulumuzda '' Netlerle Devleşenler '' projesi başlamıştır. '' Netlerle Devleşenler '' projesi sayesinde başarısı düşük fakat kendi çapında gelişmeler sağlayan öğrencilerin motivasyonunun yüksek tutularak daha başarılı seviyelere yükselmesini sağlamak.
Sınıf rehber öğretmenleri tarafından 2021-2022 Eğitim Öğretim Yılında yapılan ve yapılacak kazanım deneme sınav sonuçları öğrenci bazlı incelenecek. İlk 5' e giren öğrenciler denemenin fatihleri projesi kapsamında ödüllendirilirken, net sayısında artış gösteren öğrenciler de netleri ile devleşenler projesi ile ödüllendirileceklerdir
DİL : TÜRKÇE
ÖĞRENCİLER: 9, 10. 11. Ve 12. sınıf öğrencilerimiz
HEDEFLER
1- Homojen bir sınıf oluşturma
2- Öğrencilerimizin ders çalışma ve başarılı olmak için motivasyonunun yüksek tutulması.
3- Öğrenci başarılarını görünür kılma, öğrencinin kendisi ile yarışmasını sağlama
4- Başarısı düşük ama gayretli öğrencilerin teşvik edilerek, derslerin daha verimli işlenmesi
ÇALIŞMA SÜRECİ:
Sınıf rehber öğretmenleri tarafından 2021-2022 Eğitim Öğretim Yılında yapılan ve yapılacak kazanım deneme sınav sonuçları öğrenci bazlı incelenecek. Bir önceki sınavla karşılaştırılabilecek şekilde listeler oluşturulacak. Öğrencilere bireysel rehberlik yapılıp, çıkan sonuçlar sınıf ilan panosuna asılacak.
Bu listede netleri yükselen öğrencilerin puanı yeşil, düşüş gösteren öğrencilerin kırmızı ve durağan olanların ise sarı renkte olacaktır.
Her kazanım deneme sınavından sonraki İstiklal Marşı törenleri öncesinde netleri yükselen öğrencilerin ismi okunarak ve tebrik edilerek, daha başarılı olmaları teşvik edilecektir.
BEKLENEN SONUÇLAR:
.
1- Homojen bir sınıf ortamında, derslerin daha verimli işlenmesi
2- Başarısının arttığını gören öğrencinin, daha başarılı olmak için kendine güvenmesi
3- Başarısı durağan ve düşen öğrencinin kendini geliştirmek için çalışmalar yapması
4- Sınıftaki başarılı öğrencilerle değil kendisi ile yarıştığını gören öğrencinin, daha başarılı olma arzusu ile derslere katılması ve üniversite sınavında iyi bir bölüm kazanması.